Polensko » Naučné stezky » Pojmannova stezka

Pojmannova stezka

Říjen 2009
Délka 6 km. Vhodné pro MTB.
Na stezce se podíleli děti z klubu Pampeliška při ZŠ Polná, které na stezce vytvořili informační tabule.

Pojmannova stezka

Stránky o Pojmannově stezce / Profil trati

Doubravník

Pojmannova stezka byla dokončena v roce 1912. Největší zásluhu na vzniku stezky měli Václav Pojmann a Břetislav Rérych.
Bohužel během padesátých a šedesátých let minulého století postupně zanikla.
Obnovena byla v letech 2002 a 2003. V květnu roku  2004 byla slavnostně otevřena. V roce 2006 byla stezka doplněna pěti informačními tabulemi, které vytvořili členové Klubu Pampeliška ZŠ Polná.

Stejně jako v případě Naučné stezky Josefa Klimenta startujeme z Husova náměstí.
Od rozcestníku ve středu náměstí nás povede žlutá turistická značka.

Sjíždíme po asfaltce pod chrámem Nanebevzetí panny Marie směrem k Dolní bráně.
Tou projedeme a míříme k Amylonu, továrně na výrobu škrobu.
Projedeme jejím značně zchátralým areálem a na plotě rodinného domku po pravé straně nás již čeká první informační tabule. Tato má název Lidská sídla.

Vyrážíme dál  podél řady rodinných domků a zhruba po půl kilometru Polnou opouštíme.
Po levé straně máme rozsáhlou mokřinu a míříme k rybníku Bor.
Ten byl v první polovině roku 2007 revitalizován nákladem přes 9 mil. korun.
Na rybníce hnízdí každoročně labutě, kachny a k vidění je i volavka popelavá, která se však častěji zdržuje na rybníku Kukle.
Pod hrází rybníka Bor je druhá informační tabule s názvem Louka.

První možností je pokračovat po žluté značce dále a čekat vás bude třetí informační tabule u přístřešku Doubravník, tentokrát s názvem Les. Odtud musíte kolo snést po klikatých schůdcích nějakých 20 metrů.

Druhou variantou může být průjezd kolem stodoly u potoka a po úzké pěšině si užít techničtější pasáž. Po pravé straně potom budete mít vysokou skálu s přístřeškem Doubravník.
Znovu se napojíme na žlutou značku a projíždíme po pěšině kolem rybníka Kukle.
Zde se nachází nejhezčí část stezky.
V ohybu rybníka je čtvrtá informační tabule s názvem Rybník. Na místě je přístřešek s posezením.

Značení nás vede lesem dál. V místě kde odbočuje stezka prudce doprava máte možnost jet rovně k cca 300 metrů vzdálené Cikánčině studánce. K té se váže místní pověst, která je u studánky napsaná na ceduli.
V místě odbočky vede značení úvozem do prudkého kopce . Kolem je mladá smrčina a i v létě je tu příjemný chládek.
Když se vyhrabeme do kopce, můžeme po levé straně vidět veliké mraveniště, v okolí Polné jsem větší neviděl.
Stoupáme stále do kopce a po levé straně máme borový les. Po nějakých dvou stech metrech nás vítá poslední, páté stanoviště s názvem Pole. I zde je přístřešek s posezením.

Nyní už nás čeká výstup po pěkné polní cestě do mírného kopce. Ocitáme se na kopci s pěkným výhledem na Polnou.  Polňačka ústí na asfaltovou silnici. Zatáčíme doprava a s kopečka si svištíme zpět do Polné. Projedeme kolem kostela svaté Barbory a po kostkách vjíždíme na Husovo náměstí.
Zde je cíl Pojmannovy stezky.

Stezku si užijete i při pěším výletě. Zejména na jaře a na podzim je procházka, třeba s fotoaparátem, pohlazením na duši.

Diskuse pro článek Pojmannova stezka:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile07.gif./] [.smile03.gif./] [.smile01.gif./] [.smile04.gif./] [.smile09.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile10.gif./]